Somevuosi 2020

Lähtökohdat

Olemme Tikkalan kauppiasveljekset, aloitimme kauppiaina K-Supermarket Torpparinmäessä vuonna 2014, jolloin teimme jo onnistuneita sosiaalisen median kampanjoita Facebookkiin. Kauppiaat ovat yleensä käyttäneet perinteisiä medioita, me keskityimme pääasiassa digitaaliseen mainontaan.

Vuonna 2018 siirryimme Rediin kauppiaiksi. Täällä kohderyhmämme on tiedostavat 20-35 vuotiaat nuoret aikuiset. Etsimme jatkuvasti uusia tapoja tavoittaa tämä kohderyhmä, sekä nuoremmat tulevaisuuden kanta-asiakkaat.

Tavoitteet meillä on jaettu kahteen eri kategoriaan:

  1. Tavoitteena on kasvattaa kauppamme tunnettavuutta, sekä kilpailuetuamme, valikoimamielikuvaa.
  2. Tavoitteena on saavuttaa ammattimielessä tunnetuin kaupan alan henkilöbrändi, sekä kasvaa alan ruokavaikuttajaksi.

Strategia

Haluamme tuoda esille kauppias-alaa nuorille, kertoa kaupan arjesta, kasvattaa nuorten mielenkiintoa yrittäjyyttä sekä K-Kauppiasuraa kohtaan.

Alasta kiinnostumisen lisäksi haluamme sitouttaa nuoret asiakkaiksi, sekä kasvattaa mielenkiintoa kokea enemmän kaupan alasta, esimerkiksi kesätöiden lomassa ja vaikkapa opettamalla miten tehdään kannattavuuslaskelma, tai mistä liikevaihto koostuu.

Tunnettavuuden puolesta haluamme nostaa esille yhteistyökumppaneitamme, pientuottajia, joiden ansiosta kilpailuetumme muita kaupan alan toimijoita kohtaan nousee edukseen. Lisäksi haluamme kannustaa ihmisiä vierailemaan Redissä sekä Kalasatamassa.

TikTok @hrakauppias

Instagram @tikkalabros

Luova ratkaisu & Toteutus

Videoilla kerrotaan esimerkiksi kaupan arjesta ja esitellään tuotevalikoimaa

@hrakauppias

Ruoka-avut tekevät todella tärkeää vapaaehtoistyötä ❤️

♬ original sound - HraKauppias
@hrakauppias

30min ja sulla on täydellinen pihvi

♬ The Box Country Version - RVSHVD
@hrakauppias

Me tehdään paljon käsin, mutta käytetään myös japanilaisia Suzumo-laitteita. ##speedequalsprofit

♬ original sound - Niamh K Murphy

Kerrotaan K-Kauppiaan urasta ja avataan yrittäjyyden saloja

@hrakauppias

Reply to @myrskytin Kannattaa katsoa pariin kertaan.

♬ original sound - HraKauppias

Vastaillaan nuorten kysymyksiin ja pidetään live-lähetyksiä

@hrakauppias

Linkki biossa. Hakuaika 15.2. asti.

♬ original sound - HraKauppias
@hrakauppias

Onnistuuko 15s pitchi? Tägää ##hrakauppias jos teet oman videon.

♬ Shark Tank Theme Song - Ryan

Tehdään yhteistöitä omalla persoonallisella tavalla

@hrakauppias

En aina tiedä, mihin työpäivä loppuu. Yhteistyössä @vonerofficial ##vöner

♬ Hand Covers Bruise (From the Movie "The Social Network") - Movie Sounds Unlimited
@hrakauppias

Yhteistyö: Arvotaan kuvassa näkyvä ##Goldandgreen Purewaste college tähän 16.10 mennessä kommentoineiden kesken. ##delikaura ##nyhtökaura

♬ original sound - HraKauppias

Instagram Reels -osion avauduttua aloitimme sisällöntuotannon myös sinne

Instagram Story -osiossa kaupan nuoret starat pääsevät esittelemään ammattitaitojaan

Tulokset

Tekijät:

Kauppias Teemu Tikkala

Freelancer Ville Toikka