Olemme Tikkalan kauppiasveljekset, aloitimme kauppiaina K-Supermarket Torpparinmäessä vuonna 2014, jolloin teimme jo onnistuneita sosiaalisen median kampanjoita Facebookkiin. Kauppiaat ovat yleensä käyttäneet perinteisiä medioita, me keskityimme pääasiassa digitaaliseen mainontaan.
Vuonna 2018 siirryimme Rediin kauppiaiksi. Täällä kohderyhmämme on tiedostavat 20-35 vuotiaat nuoret aikuiset. Etsimme jatkuvasti uusia tapoja tavoittaa tämä kohderyhmä, sekä nuoremmat tulevaisuuden kanta-asiakkaat.
Tavoitteet meillä on jaettu kahteen eri kategoriaan:
Tavoitteena on kasvattaa kauppamme tunnettavuutta, sekä kilpailuetuamme, valikoimamielikuvaa.
Tavoitteena on saavuttaa ammattimielessä tunnetuin kaupan alan henkilöbrändi, sekä kasvaa alan ruokavaikuttajaksi.
Strategia
Haluamme tuoda esille kauppias-alaa nuorille, kertoa kaupan arjesta, kasvattaa nuorten mielenkiintoa yrittäjyyttä sekä K-Kauppiasuraa kohtaan.
Alasta kiinnostumisen lisäksi haluamme sitouttaa nuoret asiakkaiksi, sekä kasvattaa mielenkiintoa kokea enemmän kaupan alasta, esimerkiksi kesätöiden lomassa ja vaikkapa opettamalla miten tehdään kannattavuuslaskelma, tai mistä liikevaihto koostuu.
Tunnettavuuden puolesta haluamme nostaa esille yhteistyökumppaneitamme, pientuottajia, joiden ansiosta kilpailuetumme muita kaupan alan toimijoita kohtaan nousee edukseen. Lisäksi haluamme kannustaa ihmisiä vierailemaan Redissä sekä Kalasatamassa.